analiza si perspectiva
Consultanta in vanzarea unei afaceri

Unul dintre cele mai critice aspecte în vânzarea cu succes a unei afaceri este pregătirea atentă și în profunzime a afacerii pentru vânzare, precum și colaborare cu experți în fuziuni și achiziții, din timp. Când pregătirea întâlnește oportunitatea, vanzarea afacerii poate fi un succes garantat, iar cei care au investit din timp intr-o pregatire inteligenta, vor avea cu siguranta doar de castigat!

Vânzarea unei afaceri poate dura între 6 și 18 luni, în funcție de multe variabile, cum ar fi tipul de afacere, prețul de vânzare, termenii, disponibilitatea de finanțare, activitatea cumpărătorului, starea economiei și alti factori. 

În majoritatea cazurilor, în vânzarea unei afaceri, cel mai complicat și critic aspect care poate influenta o tranzacție se află în procesul de Due Diligence. Până la momentul due diligence-ului complet, vânzătorul și cumpărătorul se afla într-o perioadă de tatonare.

Cumpărătorul, împreună cu echipa lor de consultanți, de multe ori nu lasă nici o piatră neintoarsa.

Procesul de due diligence constă în cercetare, investigație și analiză, pe măsură ce cumpărătorul și echipa lor încearcă să înțeleagă pe deplin starea afacerii lor prin revizuirea tuturor înregistrărilor financiare și a obligațiilor, cum ar fi: datoriile, problemele juridice în curs de soluționare sau potențiale, contractele de închiriere, garanțiile, acordurile cu clienții pe termen lung, contractele de muncă, acordurile de compensare, acordurile cu furnizorii și distribuitorii și multe altele.

În plus, pe măsură ce cumpărătorul și echipa lor descoperă probleme și preocupări, ei cer rapid o reducere de preț. Partea de tranzactie care se echipeaza mai din timp cu un bun consultant de fuziuni și achiziții va vedea munca lor de pregatire cum se transforma in profit real.

LionLink Advisors este o companie ce ofera consultanta de specialitate in vanzarea de afaceri, atat buyer side, cat si sale side, in functie de nevoi. Avem un portofoliu extins de tranzactii incheiate cu succes, in domenii variate.

O discutie initiala este foarte importanta si nu va costa absolut nimic! Faceti un prim pas completând formularul nostru de contact și un consultant de afaceri LionLink vă va contacta în termen de 24 de ore sau pur și simplu sunați-ne la 0374.032.033.

Contacteaza-ne acum si iti raspundem in maxim 24 de ore!

    Care sunt etapele uzuale ale unei tranzactii?

    Etapele uzuale ale unei tranzacții în cazul vânzării unei afaceri includ următoarele: Evaluarea inițială, Identificarea cumpărătorilor, Negocieri preliminare, Evaluarea ofertelor, Due diligence, Semnarea contractului, Finalizarea tranzacției.

    Definirea strategiei tranzactiei

    Definirea strategiei tranzacției în cazul vânzării unei afaceri implică planificarea și stabilirea obiectivelor pentru tranzacția în sine. Aceasta poate include stabilirea prețului minim dorit, identificarea potențialilor cumpărători, stabilirea unui termen pentru finalizarea...

    Due Dilligence

    Due diligence este o etapă esențială în procesul de vânzare a unei afaceri, în care cumpărătorul investighează și evaluează atent afacerea pentru a se asigura că informațiile prezentate de vânzător sunt precise și complete și că nu există probleme semnificative care ar putea afecta...

    Estimarea pretului tranzactiei

    Estimarea prețului tranzacției în cazul vânzării unei afaceri este un proces complex care implică evaluarea mai multor factori, inclusiv performanța financiară a afacerii, tendințele pieței, potențialul de creștere, activele și pasivele afacerii și valoarea brandului. În general,...

    Cristina Cioata

    Partener Fondator LionLink

    Andrei Bichescu

    Partener Fondator LionLink