Transmiterea de informatii preliminare

Dupa ce s-a intocmit o lista scurta, de circa 10-15 potentiali cumparatori, acestia sunt contactati  si li se transmite un document succint, un flyer de prezentare de maxim 3 pagini care poate fi anonimi sau nu, in care se descrie in linii mari afacerea care se vinde, cateva date cheie despre performanta financiara, etc.  Aici este foarte important ce informatii includeti in flyer, functie de cine ne sunt cumparatorii si ceea ce credem ca are valoros afacerea.

Scopul flyerului este doar sa starneasca interesul potentialilor cumparatori sau sa le formeze o imagine de ansamblu care sa le permita acestora sa determine daca sunt interesati de afacere si ar dori sa intre in proces.

In cazul in care dintre potentialii cumparatori isi declara interesul, le vom furniza informatii mai multe despre afacere, pentru ca ei sa isi creeze o imagine mai clara si sa le permita sa evalueze afacerea si sa pregateasca o oferta indicativa.

ANDREI BICHESCU, co-fondator LionLink

In pasul urmator se pregateste un acord de confidentialitate, in care se includ si clauze de protectie a clientilor nostri, a personalului, etc. astfel incat sa ne asiguram ca potentialii cumparatori nu abuzeaza de informatii pentru a dobandi o intelegere a afacerii, urmand sa aplice aceste informatii ulterior pentru a ataca portofoliul de clienti, pentru a incerca sa preia personalul, etc. Exista clauza specifice care se introduc intr-un acord de confidentialitate la tranzactii, nu doar aspecte standard.

Vanzare afacere:

Ulterior semnarii acordului de confidentialitate de catre potentialii cumparatori interesati, acestia vor solicita o serie de informatii mai detaliate despre afacerea vanduta: performante financiare mai detaliate, informatii fiscale, informatii privind vanzarile, informatii privind operatiunile, etc.  Acestea vor fi folosite de catre potentialii cumparatori pentru a evalua in detaliu afacerea si pentru a intocmi oferta indicativa – vezi etapa urmatoare.

In tranzactiile mai mari si mai formale si de dimensiuni mai mari, de peste 10-20 milioane EUR, se obisnuieste ca vanzatorii sa pregateasca un document de prezentare mai vast, de circa 30-50 de pagini, in care prezinta afacerea mult mai detaliat. Avantajul acestei metode este ca puteti sa scoateti in evidenta ce considerati mai valoros si sa prezentati doar fugitiv aspecte care considerati ca sunt o slabiciune a afacerii. Cu alte cuvinte, controlati mai bine imaginea formata potentialilor cumparatori.

LionLink Advisors

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *